سفارش تبلیغ
صبا ویژن

580 میلیارد به اضافه اعضای هیات مدیره!

قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس


سرانجام شورای قیمت گذاری، قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.


به گزارش "ورزش سه"، هر یک از این دو باشگاه پرطرفدار ایرانی 290 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند که جمعا 580 میلیارد تومان قیمت آنهاست. اعلام این رقم بخشی از سیاست سازمان خصوصی سازی برای فروش این دو باشگاه مشهور ایرانی است که البته با واکنش منفی مدیران فوتبال و علاقمندان به خرید این دو باشگاه مواجه شده است. بنابر آنچه که قبلا اعلام شده بود، بدهی های هر دو باشگاه هم به اشخاص حقیقی و حقوقی روی عدد کلی منظور شده است.

در اولین واکنش ها امیر عابدینی مدیرعامل پیشین پرسپولیس که در شرکتی تحت عنوان پیشکسوتان به دنبال خرید پرسپولیس بود می‌ گوید: هیچ احدی حاضر نخواهد بود استقلال و پرسپولیس را خریداری کند.

با توجه به اینکه موضوع درآمدزایی در ایران هنوز به نتیجه نرسیده است، مشخص نیست که آیا خریدار می‌ تواند سرمایه گذاری 290 میلیارد تومانی خود را مستهلک کند یا خیر. جالب اینکه در اطلاعیه امروز واگذاری تاکید شده هیات مدیره دو باشگاه بعد از واگذاری باز هم باید به تایید وزارت ورزش برسند!

نحوه پرداخت رقم 290 میلیارد برای هر باشگاه (به همراه یک مجموعه ورزشی) به این شکل خواهد بود که 40درصد نقد و الباقی در دو سال به صورت قسط مستهلک بشود.

در جلسه امروز گودرزی با طیب‌نیا وزیر اقتصاد و پور محمدی، وزیر دادگستری همچنین مصوب شد بیست درصد از سهام این دو باشگاه توسط خریدار به یکصد نفر از پیشکسوتان و هواداران دو تیم با تایید وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش اعلام کرد هیات واگذاری تا ده روز آینده در خصوص زمان و چگونگی مزایده و همچنین امکان واگذاری در فرابورس را برای هر کدام از این باشگاهها اعلام خواهد کرد.

 




تاریخ : یکشنبه 93/10/21 | 3:41 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

  • paper | آنکولوژی | اخبار وب