سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرزوهای پپ در آستانه سال نو

گواردیولا: بایرن هرگز کامل و بی‌نقص نبوده است


پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ، معتقد است علی رغم نمایش های درخشانی که تیمش در نیم فصل اول ارائه داده است، همچنان ‏جای پیشرفت دارند.‏


به گزارش "ورزش سه"، بایرنی ها که امشب در آخرین بازی شان در سال 2014 باید به مصاف ماینتس برووند، در حاضر با 11 ‏امتیاز نسبت به ولفسبورگ در صدر جدول بوندس لیگا قرار دارند. آنها در 16 دیدار گذشته تنها 3 گل دریافت کردند تا یک رکورد ویژه ‏را به ثبت برسانند؛ با این وجود، گواردیولا هنوز انتظارات بیشتری از تیمش دارد و امیدوار است که بتوانند در سال جدید، عملکرد ‏بهتری ارائه بدهند. پپ که قصد دارد برای تعطیلات به بارسلونا برود، دلش برای سوپ ویژه کاتالونیایی که مادرش درست می کند هم ‏تنگ شده است.‏




سالی که پشت سر گذاشتید چگونه بود؟
‏-ما سه دیروز دیگر دوباره بازی داریم. اما خوب این شغل ماست. ما فوتبالیست هستیم و باید بازی کنیم و البته ببریم.

چه بازیکنانی امروز در ترکیب قرار خواهند داشت؟
‏-بن‌عطیه، لواندوفسکی و ژابی آلونسو نمی‌توانند بازی کنند. سباستین رودی هم مریض است. با نبودن این چهار بازیکن بضاعت اندکی ‏داریم اما نباید بهانه بیاوریم. سعی خواهیم کرد ببریم.‏

حریف را چطور می‌بینید؟
‏-توماس توخل طی سالیا اخیر خوب کار کرده است؛ مربی جدید هم همینطور. ماینتسی‌ها با سیستم متفاوتی بازی می‌کنند، برای همین ما ‏باید حواسمان را جمع کنیم. این آخرین بازی است و ما هرچه در چنته داریم رو خواهیم کرد.‏

آیا این آخرین بازی شقیری و هویبرگ خواهد بود؟
‏-خیر. آنها بازیکن بایرن هستند. اگر می‌خواهند بروند باید بیایند صحبت کنند. احساس فعلی من این است که آنها می‌مانند.‏


برای سال 2015 چه آرزویی دارید؟
‏-مصدومان کمتر و بازی بهتر و البته سلامتی.‏

عالی‌ترین عملکردی که تیم شما به نمایش گذاشت چه زمانی بود؟
من بارها برای بازی خوب شاگردانم تبریک گفتم، اما کار ما هرگز کامل و بی‌نقص نبوده است. البته گاهی به حالت ایده‌آل نزدیک ‏بوده‌ایم، مثلا مقابل آگسبورگ نیمه اول خوب نبودیم اما من برای نمایشی که نیمه دوم ارائه شد به شاگردانم تبریک گفتم.‏

خیلی‌ها گفتند بعد از جام جهانی وضعیت دشوار خواهد شد. انتظارش را داشتید بایرن یک چنین دور رفت خوبی را پشت سر بگذارد؟
‏-من یاد گرفته‌ام که ما همیشه از عهده همه کاری برمی‌آییم. هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست. باید همواره سعی کنیم ببریم. بعد از بازی با ‏فرایبوگ گفتم تاریخ بایرن مونیخ تاپ است. ما 24 عنوان قهرمانی داریم. شرایط هرچه که باشد، بازیکنان مصدوم هم داشته باشیم، باید ‏همه بازی‌ها را ببریم. ما از نام بایرن مونیخ تا جایی که امکان دارد دفاع میکنیم.‏

اگر مقابل ماینتس امتیاز از دست بدهید، ناراحت خواهید شد؟
‏-این یک بازی جدید است. باید نود دقیقه تلاش خود را بکنیم. مسلما ممکن است یک بازی را هم ببازیم. همه می‌بینند چه به سر ‏دورتموند آمده است. شاید برای ما هم اتفاق بیفتد.‏

دورتموند در لیگ قهرمانان می‌تواند کاری بکند؟
‏-نمی‌دانم. من احترام فراوانی برای این تیم و یورگن کلوپ قائلم.‏




آیا برنامه خاصی برای تعطیلات کریسمس دارید؟
‏-خیر. من که برنامه‌ای پیشنهاد نکرده‌ام. در تعطیلات هرکسی دنبال کار خودش خواهد رفت. من که کریسمس را در بارسلونا سپری ‏خواهم کرد، ولی آنجا از برف خبری نیست.‏

در طی سال گذشته آیا شد که یک بازی به طور خاص در خاطر شما مانده باشد؟
در چمپیونزلیگ مقابل منچسترسیتی و سه روز بعدش مقابل لورکوزن. در آن دو بازی فوق‌العاده ظاهر شدیم.‏

به عنوان آخرین سوال، در عید سال نو آلمانی‌ها غذاهای به خصوصی می‌خورند. شما چه می‌خورید؟
‏-غذاهایی که مادرم برای عید درست می‌کرد، فوق‌العاده بود، یک سوپ ویژه کاتالونیا! دلم برایش تنگ شده است.‏



تاریخ : جمعه 93/9/28 | 6:18 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

توقف یک نیمه‌‌ای تیم ملی مقابل اورلاندو


تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست دیدار برابر تیم اورلاندو پیراتس به تساوی رسید.


به گزارش "ورزش سه" از فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردویی 10 روزه در آفریقای جنوبی به سر می برد امروز از ساعت 15:30 به وقت محلی به مصاف تیم اورلاندو پیراتس رفته است که این دیدار در نیمه نخست با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

در این نیمه موقعیت‌هایی برای دو تیم به وجود آمد اما بازی فیزیکی دو تیم مانع از آن شد که دروازه ها باز شود. نیمه نخست برتری محسوس از آن تیم ایران بود و تیم ملی در دو صحنه می توانست به گل برسد.

مهمترین موقعیت ایران با سانتر ایمان مبعلی و ضربه سر هاشم بیک زاده به وجود آمد که ضربه بیک زاده را دروازه‌بان اورلاندو در دقیقه 30 به سختی به کرنر فرستاد.


در ابتدای این نیمه برای تیم ایران رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، محمدرضا خانزاده، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، حبیب گردانی، ایمان مبعلی، محمد نوری، وحید امیری، سجاد شهباززاده و مسعود حسن زاده بازی کردند که در دقیقه 30 محسن فروزان به جای رحمان احمدی به میدان آمد.



تاریخ : جمعه 93/9/28 | 6:17 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
بازی بارسلونا و رئال مادرید

بازی بارسلونا و رئال مادرید

به گزارش ورزش 11، موندو دپورتیوو اعلام کرد که بازی برگشت رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا در نیوکمپ در بامداد سوم فروردین در ساعت 00:30 برگزار خواهد شد.

این منبع اعلام کرد که این بازی یکشنبه برگزار می شود تا بارسا که چهارشنبه قبلش با سیتی بازی دارد کاملا بتواند استراحت کند. پیش از این بازی احتمال تقابل رئال و بارسا در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری وجود دارد.

 




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 2:42 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
بازی بارسلونا و رئال مادرید

بازی بارسلونا و رئال مادرید

به گزارش ورزش 11، موندو دپورتیوو اعلام کرد که بازی برگشت رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا در نیوکمپ در بامداد سوم فروردین در ساعت 00:30 برگزار خواهد شد.

این منبع اعلام کرد که این بازی یکشنبه برگزار می شود تا بارسا که چهارشنبه قبلش با سیتی بازی دارد کاملا بتواند استراحت کند. پیش از این بازی احتمال تقابل رئال و بارسا در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری وجود دار




تاریخ : جمعه 93/9/28 | 10:55 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
رهبری حرف دل مردم را زد؛ شما چه می‌کنید؟?

 

خبرنامه دانشجویان ایران: این روزها که «توسعه» کلمه مقدسی شده است و «تعامل با امریکا» کلاس دارد افکار عمومی انتظار رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش برای برخورد با «هزاران» مورد فساد اقتصادی ریز و درشت را دارد؟ شاید اگر سران قوا و مدیران زیردستشان به فکر همایش برای «کشور بدون فساد» نمی افتادند داغ دل کسی تازه نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، هر کس به صفحه تلویزیون نگاه می‌کرد که کرور کرور مدیر مملکتی با جدیت علیه «فساد اقتصادی» حرف می‌زنند یاد زمانی می‌افتاد که بدون «شل کردن سر کیسه» کارش در ادارات و ... راه نمی‌افتد؛ دیگر باروپذیری جدیت مسولان برای جنگ با «موریانه فساد» خیلی سخت شده است ولی زمانی که خبر از «نهیب» رهبر انقلاب آمد «دل» جماعتی شاد شد.

فرمانده اما برخلاف رویه‌ی مدارایش با مسولان کشور این بار سخت از اعماق وجود جامعه «تشر» زد:«نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

دل جامعه خنک شد که گوشمالی تاریخی مدیران ارشد کشور برای اهمال کاری در برابر «فساد» خانه‌برانداز در برابر دیدگان مردم خبر از یک «درد تاریخی» می‌دهد اما مگر همین رهبر فرزانه انقلاب دستور نداده بودند که «با این امر مهم و حیاتی نباید بگونه‌ی شعاری و تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. بجای تبلیغات باید آثار و برکات عمل، مشهود گردد. به دست اندرکاران این‌مهم تاکید کنید که بجای پرداختن به ریشه‌ها و ام‌الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهای کوچک نروند و نقاط اصلی را رها نکنند. هرگونه اطلاع رسانی به افکار عمومی که البته در جای خود لازم است، باید بدور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات‌گونه بوده و حفظ آرامش و اطمینان افکار عمومی را در نظر داشته باشد.»

کاش... کاش... کاش فرمان 8 ماده ای را به قاعده چشمان مسئولان قدیم و جدید کشور در «تابلویی» نصب کنند تا صبح به صبح قبل از اینکه به فکر «رابطه» و «توسعه» و «مدارا با استکبار» و «گرفتن حال دولت قبلی» و «دفاع از رئیس دفتر منحرف» و «خط قرمز کشیدن دور معاون اول» و «دفاع از فرزند لندن نشین» و... باشند فکری به حال درد مردم کنند.

فرمان 8 ماده ای «کتاب مقدس» مسئولان جمهوری اسلامی است... باشد عمل کردنش!

هرچند همین فرمانده خطاب به دانشجویان در پیامی تاریخی در روز 6 آبان سال 81 نوشتند: «امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. دانشجوی‌ جوان‌ اگرچه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ هم‌ نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکافهای‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد.»

و حتی در سخنرانی در جمع دانشجویان شیرازی فرمودند:‌«شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند.»

باشد که همه‌‎ی ما بیدار شویم... .




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:32 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
من، «چماق اصلاحات» 17 سال دارم

 

خبرنامه دانشجویان ایران: حواشی و گفت و شنودهای مربوط به سخنرانی حسین شریعتمداری هنوز ادامه دارد. در هر رسانه ای که به این مسئله پرداخته می شود، نظرات متعدد مخاطبان پیرامون حضور شریعتمداری و فحاشی اعضای انجمن تهران به وی به اشتراک گذاشته می شود. موافقان و مخالفان شریعتمداری اما، هیچ کدام حمله و هتاکی های اعضای انجمن تهران را نمی توانند تایید کنند مگر معدودی که یا خودشان در جلسه فحاشی کردند و یا از حامیان آنها هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روانشناسی مخالفان شریعتمداری نتایج قابل تاملی درباره آنها به دست خواهد داد. افرادی که با هریک جمله ای که شریعتمداری به زبان می آورد، بیش تر توهین می کردند. اگرچه رفتارهای این گروه مسبوق به سابقه است، اما آنقدر زننده بود که حتی سید حسن خمینی که منطقا و طبیعتا در حوزه نظر، اختلاف 180 درجه ای با شریعتمداری دارد، نیز به آن واکنش نشان داد.

 

 

مراسم شریعتمداری در دانشگاه تهران-آذر 93

سید حسن خمینی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش گفت: این روزها مشاهده می کنیم که در دانشگاه ها جلسات افراد را برهم می زنند و این کار بسیار غلط است؛ هرکسی از هر گروهی باید صحبت های خود را مطرح کند؛ مخالفان می خواهند در جلسه حضور داشته باشند و اگر نمی خواهند در جلسه شرکت نکنند.

تصاویر هوچی گری و حمله بی دلیل به یک سخنران و تحمل اعضای انجمن تهران از سوی شریعتمداری ، کامنت های تامل برانگیز مخاطبان را در پی داشت. در یکی از سایت های  اصلاح طلب پیامی با این محتوا به اشتراک گذاشته شده است: «کاش رییس جمهور از شریعتمداری یاد بگیرد»، یکی دیگر به بیانی طنز نوشته است:«داعش مسئولیت حمله به شریعتمداری را به عهده گرفت» و ...

دانشجویان شعار دهنده در حالی به راحتی وارد سالن برنامه ی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و سخنرانی مدیر مسئول کیهان شدند و آن را برهم زدند، که حتی در روز 16 آذر به خبرنگاران نیز رحم نکردند و با حرکاتی زشت آنها را به بیرون از سالن پرتاب کردند. سالنی که در آن مصطفی معین و علی مطهری هرچه می خواستند گفتند و هیچ کس به انها حمله ور نشد یا حتی کوچکترین انتقادی به به آنها نکرد. «تریبون یکطرفه» که منش «آزادی بیان» را خوار کرد.

 

 

چماق به دستان 18 تیر 78 -17  سال قبل

حالا 17 سال از دوم خرداد می گذرد. رفتارهای اینچنینی بی سابقه نیستند. خاطرات دانشجویی اعضای تشکلهای مسلمان را که ورق بزنیم؛ مراعات نظیر چماق، حمله، برهم زدن نشست، بیرون انداختن دانشجویان، حمله به رییس جمهور، آتش زدن عکس بالاترین مقام اجرایی کشور، شکستن شیشه های دانشگاه و قس علی هذا را زیاد به خاطر می آوریم. «چماق اصلاحات» برای دیروز امروز نیست، بعد از 18 تیر 78 ، 17 سال است که «آشوب» کلیدواژه تحرکات جریان مشخص و معین در وزارت علوم است. همان حلقه ای که 18 تیر را رقم زدند، امروز در وزارت علوم هستند و بسیاری از ناظران مشابهت های اتفاقات اخیر را با مدل برهم زدن برنامه ها در دوران اصلاحات از این منظر می نگرند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»  با انتشار خاطرات آنهایی که زمانی از فعال ترین اعضای تشکلهای دانشجویی بودند، سابقه «چماق اصلاحات» طی 17 سال بعد از 18 تیر 78 را بازخوانی می کند:

مسعود فروغی درباره «آشوب» و چیزهایی که به چشم خود دیده است، می نویسد:

قدیم‌تر ها برای «آشوب» درست کردن می‌رفتند در مناطق خاصی از شهر? سراغ برخی چهره‌های خاص تا از آنها بخواهند در ازای پول یا هر چیز دیگری وظیفه خطیر «داد و فریاد» زدن و «نعره کشیدن» را برعهده بگیرند!

حالا اما در روزگاری که هزاران چشم از لنز دوربین عکاس‌ها در حال نگاه کردن به صحنه سیاست و جامعه است همان فرمول «بریز خراب کن برنامه‌شون» رو اجرا می‌شود ولی با یک تفاوت بزرگ: اگر قبلا مردان سیبیل کلفت با کت و شلوارهای یکدست و موهای فرفری «نعره» می‌کشیدند این روزها خانم‌ها و آقایانی در برخی دانشگاه‌ها هستند که لباس‌های شیک و به‌روزی هم می‌پوشند و حریف طلب می‌کنند.

یادم هست برای آغاز به کار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به این دانشگاه رفته بودم? آن روز برای همراهی سخنران اصلی برنامه فکر می‌کردم حداکثر مخالفین سیاسی-فرهنگی روح حاکم بر اصالت اصلی انجمن‌های اسلامی می‌آیند و با سوال‌های چالشی برای سخنران هیجان برنامه را زیاد می‌کنند... اما از بدو ورود به سالن به یکباره 50 شاید هم 60 نفر دختر و پسر با تیپ‌های خاص! جوری فحش و ناسزا می‌گفتند که تا چند دقیقه یادم رفت اینجا دانشگاه است!

آن روز آن سخنران جوان و زیرک فحش‌ها را شنید و با احترام پاسخ گفت ولی هنوز در گوش من نعره خانم‌هایی است که برای «آزادی» به مخالفین خودشان بی حرمتی می‌کردند.

یا سال 87 در سلسه جلسات نقد عملکرد مدیریت طولانی آقای جاسبی یک تیم قوی و حرفه‌ای از کارمندان دانشگاه آزاد شرکت می‌کردند و ... یاد و خاطره شعبان بی‌مخ‌ها گرامی باد!

سال 88 وضع بدتر شد... و کمی خنده‌دار... جماعتی بودند که به اسم «مظلومیت» و «ضایع شدن» حقشان چنان به صورت منظم جلسات دانشجویی را بهم می‌زدند که آدم می‌ماند این دوستان دانشجو یا به اسم دانشجو که ادعای «باکلاس بودن» و «مدرن» بودن می‌کردند چگونه اینچنین توانایی دارند.

 

آشوب طلبان انجمن تهران در فتنه 88

پرتاپ «کفش» به سوی سخنرانی که «فتنه» را فاش می‌کرد و یا حمله و توهین به دانشجویانی که دروغ «تقلب» را قبول نمی‌کردند یک داستان بلند است... در روزگار «اندروید» و «دنیای دیجیتال» وقتی آدم با پدیده «نعره برای بهم زدن برنامه» مواجه می‌شود بیش از پیش به این واقعیت پی می‌برد که «پیشرفت ظاهری زندگی مدرن هیچ -و تاکید می‌شود هیچ- ربطی به بالا رفتن سطح شعور و معرفت آدم‌ها ندارد»

پشت کردن به سخنرانی که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در حال فاش کردن راز «فتنه گران» بود باز هم تکرار خواهد شد چون جماعتی فقط بلدند «آروغ روشنفکری» بزنند و از مدنیت «غربی شدن» ظاهر و باطن را یاد گرفتند همچنان زیر پرچم انجمن «اسلامی» برای روح «ماکیاول» سینه می‌زنند... .




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:30 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
این مزدور اسرائیلی در واحد عملیات‎های خارجی حزب‎الله فعالیت می‎کرده است. مسئولیت واحد عملیات‎های خارجی حزب الله، اقدام بر ضد اهداف معین و مشخص اسرائیلی است. گفته می‎شود این جاسوس، چند هفته پیش دستگیر شده است، هر چند منابع آگاه درباره‎ی روش پیچیده‎ی امنیتی که موجب دستگیری این جاسوس شده توضیح بیشتری نداده‎اند.



تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:28 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
پاری سن ژرمن و بارسلونا

پاری سن ژرمن و بارسلونا

بررسی آمار پنج لیگ بزرگ اروپایی نشان می دهد که از نظر پاس بهترین آمار در اختیار پاری سن ژرمن فرانسه است و بعد از این تیم، بارسلونای اسپانیا قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ورزشی و به نقل از گل، پاری سن ژرمن، بارسلونا و رم دقیقترین آمار پاسکاری را در این فصل داشته اند. بازیکنان قهرمان فصل قبل فرانسه 88.56 درصد از پاس های خود را به مقصد رسانده اند. همچنین به طوری پاری سن ژرمنی ها در 18 بازی این فصل لیگ یک، تاکنون 11 هزار 653 پاس داشته اند.

بارسلونا هم با اختلافی اندک تقریبا آماری مشابه با پی اس جی دارد. کاتالان ها از مجموع 15 بازی لیگ، 10 هزار و 257 پاس داده اند که درصد پاس های درست آنها برابر با 88.45 است که اختلاف زیادی با پاری سن ژرمن ندارد.

در رده سوم این رنکینگ، باشگاه رم ایتالیا قرار می گیرد. این باشگاه ایتالیایی مجموعا 9 هزار و 73 پاس در پانزده هفته سری آ داشته است که از این نه هزار پاس تنها هزار و 158 پاس، به مقصد نرسیده و به خطا رفته اند. در واقع، میزان پاس های صحیح و دقت پاسکاری در بین رمی ها 87.24 درصد است که آنها را پایین تر از پی اس جی و بارسلونا قرار می دهد اما آمار قابل توجهی است و بهتر از چند غول دیگر اروپایی است.

بایرن مونیخ با 86.51 درصد پاس های صحیح در رده چهارم این رنکینگ قرار می گیرد و رئال مادرید هم با 86.47 درصد پاس های رسیده به مقصد، رده پنجم را اشغال می کند. منچستریونایتد،یوونتوس، منچستریتی، چلسی و آرسنال هم با آماری بسیار نزدیک در رده های ششم تا دهم قرار می گیرند.

جالب است بدانید که بدترین و بی دقت ترین آمار در پاس دادن هم به یک باشگاه لیگ یک فرانسه تعلق دارد. متز با میانگین 65.65 درصد پاس صحیح، کمترین میزان پاس درست در بین باشگاه های لیگ های مطرح اروپایی را داشته است.

در اسپانیا هم ایبار این عنوان را یدک می کشد و دقت پاس بازیکنان این باشگاه در لالیگا تنها 66.65 درصد است. در لیگ برتر انگلیس کم دقت ترین تیم در پاس دادن کریستال پالاس است و در آلمان و ایتالیا هم این عنوان به ترتیب به وردر برمن  و کیه وو تعلق می گیرد.




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:21 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

http://www.varzesh11.com/images/gallery/lionel-messi-30006.jpg

http://www.varzesh11.com/images/gallery/lionel-messi-30003.jpg

http://www.varzesh11.com/images/gallery/luis-suarez-30004.jpg

http://www.varzesh11.com/images/gallery/lionel-messi-and-emiliano-daniel-vel%C3%A1zquez-30000.jpg




تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:18 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 10:16 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

  • paper | آنکولوژی | اخبار وب