سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افسران - ما آمـریـکـا را زیر پا می گذاریم . . .




تاریخ : سه شنبه 93/5/28 | 3:46 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

شکایت قلعه‌نویی از نکونام در مرحله جدید

جواد نکونام به دادسرا احضار شد


کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، که صحبت‌هایی را علیه امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال تهران انجام داده بود، به دادسرا احضار شد.


به گزارش "ورزش سه"، احضاریه دادسرا به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است. این خبری بود که محسن بزرگی معاون حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران در گفت و گو با ورزش سه آن را تأیید کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تهران یادآور شد: بر اساس احضار صورت گرفته، جواد نکونام موظف است ظرف سه روز پس از ابلاغ برای پاسخگویی به برخی سئوالات در شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یابد.

بزرگی در ادامه از اقدام قضایی جدید علیه یک روزنامه ورزشی و حسین کعبی بازیکن سابق تیم ملی خبر داد و گفت: در تماسی که با وکیل قلعه نویی داشتم وی اعلام کردکه طی روزهای آینده ازیک روزنامه ورزشی
وکعبی شکایت خواهد کرد و احتمالا پس فردا شکایت ثبت می شود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تهران اضافه کرد : البته این شکایت ها از طرف باشگاه انجام نمی شود و وکیل قلعه نویی شکایت ها را مطرح کرده و می کند.

بزرگی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شکایتی که پیشتر وکیل قلعه نویی از سه روزنامه ورزشی انجام داده است، نیز گفت: مدیر مسئول و نویسنده یکی از روزنامه های مورد شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدندوبرای مدیر مسئول ونویسنده یکی دیگراز روزنامه ها نیز احضاریه ارسال شده وطی روزهای آینده باید در دادسرا حضور یابند.

این مقام مسئول در باشگاه استقلال تهران افزود: مدیر مسئول و نویسنده یکی دیگر از روزنامه های موردشکایت نیز در دادسرا حضوریافته و از اتهامات انتسابی دفاع کرده اند.

بزرگی تاکید کرد: در شکایت های صورت گرفته از روزنامه ها، از مدیر مسئول و نویسنده مطلب شکایت می شود، چرا که طبق قانون مطبوعات مسئولیت هر مطلبی که در رسانه مکتوب یا خبرگزاری منتشر می شود با مدیر مسئول است.

وی اظهارداشت:البته اگر یادداشت یا مقاله ای منتشرشود مسئولیت با نویسنده و مدیر مسئول خواهد بود بنابراین کسی نمی تواند بگوید چون فلانی مصاحبه کرده و مطلبی را گفته، نویسنده ومدیر مسئول مسئولیتی ندارد.

بزرگی همچنین درخصوص عناوین مجرمانه مطرح شده از سوی وکیل قلعه نویی علیه تعدادی از روزنامه ها و برخی بازیکنان نیز گفت: این مساله بستگی به مطلب منتشره دارد، اما احتمالا در چارچوب یکی از عناوین مجرمانه شامل توهین، افترا یا نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی خواهد بود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تهران درمورداقدام صورت گرفته درخصوص مهدی رحمتی بازیکن سابق استقلال که اظهاراتی را علیه قلعه نویی عنوان کرده بود گفت: در مورد رحمتی نیز مدیر عامل باشگاه نامه ای به کمیته اخلاق فدراسیون نوشت و درخواست کرد افرادی که علیه باشگاه مصاحبه کرده اند احضار شوند و اسناد و مدارک دال بر اثبات ادعای خود را ارایه کنند و چنانچه ثابت شد فسادی در هر سطحی در استقلال بوده با افراد فاسد برخورد شود و اگر چنین مساله ای نبود قطعا باید طبق قوانین وآیین نامه کمیته اخلاق با کسانی که فضا را ملتهب می کنند برخورد صورت گیرد.

بزرگی اضافه کرد:کمیته اخلاق مانند کمیته انضباطی است و همه کارهای کمیته انضباطی را کمیته اخلاق نیز می تواند انجام دهد.

وی درخصوص امکان مصالحه درشکایت های صورت گرفته نیرگفت: دراین خصوص اولا تصمیم با قلعه نویی است و ثانیا وی به دنبال اثبات حقانیت خود است اما مصالحه نیز مکانیزمی دارد و اگر فرد مورد شکایت کسی را واسطه کند احتمال مصالحه نیز وجود دارد البته مستلزم این است شخص ابراز ندامت کند و اشتباه خود را بپذیرد.

بزرگی ادامه داد: اما وقتی پای قانون روی گردن متخلف یا مجرم قرار می گیرد آن موقع طبیعتا طرف دست به دامن افراد مختلف می شود تاواسطه ای برای مصالحه قرار گیرند.



تاریخ : سه شنبه 93/5/28 | 3:40 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

رونالدو کابوس بزرگ اتلتیکو؛

سوپرجام اسپانیا؛ فرصتی برای انتقام


اتلتیکو مادرید امشب در شرایطی رودرروی رئال قرار می‌گیرد که کمتر از سه ماه پیش، در فینال لیگ قهرمانان اروپا مغلوب کهکشانی‌های شهر مادرید شد.


به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و اتلتیکومادرید بامداد چهارشنبه ، ساعت 01:30 (به وقت ایران) به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

کمتر از سه ماه پیش ، مادریدیسمو ها و روخی بلانکوها با دو حس متفاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا را ترک کردند. دسته اول از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند و دسته دوم آرزو می کردند که ای کاش چنین شبی وجود نداشت. 86 روز، بیش از دوازده هفته و کمتر از سه ماه از آن شب می گذرد. شاید جذابیت بازی امشب مربوط به همان نبرد باشد. اتلتیکو فصل گذشته خود را با شکستی تلخ به رئال تمام کرد و حالا شاگردان اتلتیکو در اولین بازی رسمی خود در فصل جدید می خواهند طعم انتقام را بچشند.

هنوز هیچ کس آن شب دیوانه وار را یادش نرفته است. تا دقیقه 93 اتلتیکویی ها آماده گرفتن جشن قهرمانی بودند اما ضربه سر راموس به یک باره ورق را برگرداند تا رئال با گلهای بیل، راموس و رونالدو در وقت های اضافه با نتیجه 4 بر یک پیروز شود و "لادسیما"ی معروف را بالای سر ببرد. اتلتیکو 180 دقیقه فرصت دارد تا یا انتقام بگیرد یا داغش تازه شود.

البته بازی دیرهنگام امشب را نمی توان فرصت مناسبی برای انتقامی جانانه دانست. سوپرجام چه از نوع اروپایی و چه نوع اسپانیایی اش بیشتر یک بازی تبلیغاتی برای پر کردن جدول پخش برنامه های تلویزیونی است تا یک بازی که بتوان در آن مسائل فوتبالی را محک زد. به طور مثال بارسلونا نیز پارسال با مربیگری تاتا مارتینو این جام را در مقابل اتلتیکو برد اما فصل را به شکلی نا امید کننده به پایان رساند.

دلیل این که مربیان تیمها نیز سوپرجام را جدی نمی گیرند مشخص است. تیمها تازه مرحله آماده سازی خود را آغاز کرده اند و هنوز تیمهایشان به مرز آمادگی نرسیده است. سیمئونه، مربی اتلتیکومادرید نیز دیروز با تائید این قضیه گفت که نتیجه بازی سوپرجام برایش در مورد تصمیم گیری برای تیمش اهمیت چندانی نخواهد داشت.


آنچلوتی علیرغم فراز و نشیب های رئال در طول مسابقات پیش فصل (دو باخت، یک تساوی و یک پیروزی در سوپرجام اروپا)، مشکلی برای هماهنگ کردن تیم جدید خود نداشته است. او ترکیبی را دارد که قهرمان اروپا شده است و کروس و جیمز رودریگز نیز به آن اضافه شده اند. در حال حاضر پیدا کردن پست مناسب برای بازیکن کلمبیایی در ترکیب یک ابهام مهم است، ابهامی که با درخشش دی ماریا در بازی دوستانه مقابل فیورنتینا قوت گرفت.

در شرایط فعلی استفاده از دی ماریا، ستاره فصل گذشته رئال یا رودریگز که تازه به ترکیب اضافه شده است، بزرگترین ابهام در ذهن مربی ایتالیایی است. اما حقیقت این است که امشب مسائل تبلیغاتی به سود رودریگز هستند، بازیکن کلمبیایی اولین بازی خود را در استادیومی نظیر برنابئو انجام می دهد و مسلما اسپانسرها به باشگاه فشار خواهند آورد تا او در ترکیب اصلی باشد.

آنچلوتی حضور کاسیاس در ترکیب رئال را تائید کرده است. کروس نیز پس از درخشش در بازیهای اخیر در میانه میدان قرار می گیرد و یکی از میان ژابی و مودریچ در کنار او بازی خواهند کرد. هافبک سابق بایرن انگیزه زیادی دارد تا در برنابئو خود را ثابت کند و مسلما هواداران رئال هم انگیزه زیادی دارند تا او را از نزدیک تماشا کنند.

اما تیم سیمئونه نیز بدون تغییر نخواهد بود. مویا، دروازه بان جدید اتلتیکو درون چارچوب خواهد ایستاد. در سمت چپ خط دفاعی نیز یک بازیکن تازه وارد بازی می کند. سیکی را، مدافع کناری برزیلی و آنسالدی دو گزینه مربی آرژانتینی هستند. در میانه زمین ماریو و گابی مثل فصل گذشته مغزهای متفکر اتلتیکو خواهند بود. در خط حمله گریزمان و مانژوکیچ اولین آزمون جدی را تجربه خواهند کرد، دو بازیکنی که هیچ کدام تا کنون در تیمهای سابقشان موفق به گلزنی به کاسیاس نشده اند.

آمار خیره کننده رونالدو در مقابل اتلتیکو

کریستیانو رونالدو کابوس بزرگ اتلتیکوست. مهاجم رئال مادرید در 14 تقابل خود مقابل اتلتیکو موفق به زدن 13 گل شده است.


رونالدو با میانگین 0?93 گل در دربی های مادرید وارد بازی امشب می شود. تنها باری که رونالدو به اتلتیکو گل زد و رئال پیروز نشد مربوط به فینال جام حذفی 13-2012 است. در آن بازی رونالدو گل اول بازی را به ثمر رساند اما اتلتیکو نتیجه را برگرداند و جام را بالای سر برد.

آخرین گل رونالدو به اتلتیکو در روز 24 می در لیسبون بود. مهاجم پرتغالی چهارمین گل رئال را در آن میدان به ثمر رساند. امشب مویا، دروازه بان سابق ختافه درون دروازه اتلتیکو قرار می گیرد. رونالدو در شش تقابل با این دروازه بان شش گل را وارد دروازه او کرده است.




تاریخ : سه شنبه 93/5/28 | 2:27 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر
مورد تحریم هسته‌ای ایران پس از توافق ژنو
دولت بهار: همچنین در تاریخ 8آذر 92 اتحادیه ارو پا شرکت مدیریت ساخت نیروگاه های هسته ای ایران و 16 شرکت کشتیرانی را با ادعای حمایت از برنامه هسته ای و دور زدن تحریم ها، تحریم کرد.
روزنامه خراسان بخشی از لیست تحریم های جدید آمریکا علیه ایران پس از توافق ژنو را منتشر کرد:
 
موارد به ترتیب تاریخ، اسامی تحریم شدگان و ادعای آمریکا برای تحریم است.
 
21آذر 92 4شرکت خارجی و 5نهاد ایرانی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این شرکت ها از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند.
 
4بهمن 92 وضع جریمه 152میلیون دلاری به بانک کلیراستریم آلمان به دلیل داشتن مراودات بانکی با ایران
 
8بهمن 92 بانک روسی «بانک ماسکوا» 9.4میلیون دلار جریمه شد نقض تحریم های یک جانبه واشنگتن علیه ایران
 
17بهمن 92 18شرکت و 14فرد ایرانی نقض تحریم های نقل و انتقال مالی و فروش نفت
 
17بهمن 92 یک شهروند تبعه ترکیه تلاش برای دستیابی به مهندسی معکوس یک قایق تندروی جنگی برای ایران
 
17بهمن 92 چند تن از اعضای سپاه پاسداران حمایت از گروه های شبه نظامی
 
9اردیبهشت 93 8شرکت چینی و 2شرکت در دبی دور زدن تحریم ها و مبادلات تجاری با ایران
 
19تیر 93 درخواست جریمه 500میلیون دلاری از کومرتس بانک، دومین بانک بزرگ آلمان به دلیل نقض تحریم ایران که البته هنوز نهایی نشده است
 
22تیر 93 جریمه 8میلیارد و 900میلیون دلاری بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس به اتهام مراودات بانکی با ایران
 
همچنین در تاریخ 8آذر 92 اتحادیه ارو پا شرکت مدیریت ساخت نیروگاه های هسته ای ایران و 16 شرکت کشتیرانی را با ادعای حمایت از برنامه هسته ای و دور زدن تحریم ها، تحریم کرد.
 
3 آذر 92 ایران و گروه 1+5، توافقنامه ژنو را به امضا رساندند و هر یک از دو طرف در ازای امتیازاتی که از طرف مقابل دریافت کردند، متعهد به انجام برخی تعهدات شدند که یکی از چالشی ترین این موارد ،بحث خودداری از اعمال تحریم های جدید علیه ایران بود.در مذاکرات ژنو این بندها مورد توافق قرار گرفته است:
 
هیچ تحریم جدیدی از طرف شورای امنیت سازمان ملل بر فعالیت های هسته ای ایران وضع نمی شود.
 
هیچ تحریم جدیدی از طرف اتحادیه اروپا بر فعالیت های هسته ای ایران وضع نمی شود.
 
دولت آمریکا، با همکاری مستمر و ایفای نقش متناسب رئیس جمهور و کنگره، مانع اعمال تحریم های جدید علیه فعالیت های هسته ای ایران خواهد شد.
 
همچنین در مقدمه توافق ژنو یا همان برنامه اقدام مشترک نیز تصریح شده است که «در طول این مدت همه طرف های ماجرا تلاش خواهند کرد تا فضای سازنده برای انجام مذاکرات با حسن نیت، پابرجا باقی بماند.» نکته اصلی اینجاست که در توافق ژنو برای راستی آزمایی این که ایران به تعهدات خود عمل کرده یا نه مسئول آن تعیین شده و آژانس قرار است این کار را انجام دهد و این نهاد نیز تاکنون در 2 گزارش رسمی خود تایید کرده که ایران بند به بند تعهدات خود در ژنو را انجام داده است و حتی وزارت خارجه آمریکا نیز هفته گذشته در گزارشی همین موضوع را اعلام کرد.با این حال، عملکرد آمریکا طی 8 ماه سپری شده از توافق ژنو، نشان می دهد برخلاف ادعاهایی که مطرح می شود ماشین تحریم آمریکا علیه ایران متوقف نشده است. براساس بررسی های انجام شده به ویژه بر پایه گزارش وزارت خزانه داری آمریکا در طی حدود 8ماه پس از توافق ژنو بیش از55مورد تحریم جدید از سوی آمریکا علیه شرکت ها، بانک ها و افراد به ادعای مرتبط با برنامه هسته ای ایران یا مسائل حقوق بشر و تروریسم اعمال شده است البته این تعداد شامل موارد جزئی نیست که قطعا تعداد این تحریم ها را افزایش خواهد داد همچنین اتحادیه نیز 17 شرکت و فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.
 
اعتراض روسیه به تحریم های آمریکا
 
در زمستان 92 و 2 ماه پس از اعمال گسترده تحریم های جدید علیه ایران، تیم هسته ای کشورمان مذاکرات کارشناسی وین را در اعتراض به رفتار آمریکایی ها ترک کرد، تحریم های جدید حتی با واکنش وزارت خارجه روسیه مواجه شد و این وزارتخانه با صدور بیانیه ای ، تحریم های جدید را «نقض مستقیم توافقنامه ژنو» و نیز «نقض قوانین بین المللی» خواند. تحت چنین شرایطی است که حتی مقامات آمریکایی اذعان می کنند توافق ژنو دستاورد مهمی برای اقتصاد ایران نداشته است.
 
گزارش معاون خزانه داری آمریکا درباره تحریم های ایران
 
دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا که مسئول مستقیم تحریم های ایران در این وزارتخانه است همین ماه در جمع نمایندگان کنگره گفت: بسته کاهش تحریم در توافق موقت ژنو به اقتصاد ایران کمکی نکرده است. وی افزود: ما سال گذشته زمانی که برنامه اقدام مشترک را اعلام کردیم، گفتیم که انتظار نداریم بسته کاهش تحریم ها در توافق ژنو اقتصاد ایران را بهبود بخشد، و این بسته این کار را نکرده است. کوهن ادامه داد: شرکتها دلایل خوبی برای تردید در زمینه تجارت با ایران دارند. عمده تحریم ها پابرجا هستند و ما قویا قصد داریم که به اجرای تحریم های سخت ادامه دهیم.کوهن به سناتورها اطمینان داد که: «معتقدیم منابع لازم را برای تضمین اینکه تحریم ها به شیوه مؤثر اجرا می شوند، در اختیار داریم و تحریم ها را ادامه خواهیم داد.»
 
درآمد 5 /15 میلیارد دلاری آمریکا از جریمه چندبانک به بهانه نقض تحریم
 
با این حال، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران در سال های اخیر منافع بسیاری برای آمریکا داشته است. یکی از مهم ترین جریمه هایی که اخیرا رسانه ای شد، جریمه 9 میلیارد دلاری بانک «بی.ان.پی. پاریباس»فرانسه بود که حتی صدای فرانسوا اولاند رئیس جمهور و لوران فابیوس وزیرخارجه این کشور را هم درآورد. به دنبال جریمه بانک بی ان پی پاریباس، آسوشیتدپرس طی گزارشی به نحوه هزینه کردن جریمه بی سابقه این بانک پرداخت و نوشت، ایالت نیویورک نزدیک به 3.3 میلیارد دلار از این رقم را دریافت خواهد کرد.بر اساس این گزارش، فرماندار ایالت نیویورک قصد دارد این مبلغ را به بودجه سالانه این ایالت اضافه کند. این رقم بیش از کل بودجه سالانه زندان ها یا برنامه های رفاهی کودکان ایالت نیویورک است. البته این جرایم فقط به این بانک محدود نیست. به گزارش نیویورک تایمز، صرف نظر از تمامی اثراتی که این جریمه و اقرارها می تواند برای بانک ها و موسسات مالی در بر داشته باشد و حتی موجب متضرر شدن مشتریان شود، نکته جالب توجه درآمدزایی هنگفت واشنگتن از این جریمه ها است. نیویورک تایمز نوشته که با یک جمع ساده از مبالغی که تنها برای برخی بانک ها ذکر شده است، به رقم 5.6 میلیارد دلار می رسیم که با اضافه شدن مبلغ جریمه بی ان پی پاریباس این رقم به 15.4 میلیارد دلار می رسد.



تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 5:2 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

باتشکر




تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 4:59 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

خلیل زاده نقره داغ شد

احکام جدید کمیته انضباطی


سرمربی و مربیان دو تیم استقلال و ذوب‌آهن با جریمه و محرومیت کمیته انضباطی روبه‌رو شدند.


به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان روز 24 مردادماه در حالی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که از سوی مجتبی حسینی، کمک مربی و یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم ذوب‌آهن تخلفاتی پس از پایان دیدار مبنی بر اعتراض داور صورت گرفته است. بر همین اساس کمیته انضباطی حسینی را به دو جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال و گل‌محمدی را به یک جلسه محرومیت محکوم کرد.
همچنین مسابقه بین دو تیم سپاهان اصفهان و استقلال از هفته سوم لیگ برتر کشور 23 مردادماه در اصفهان برگزار شد و از سوی هر دو تیم اعتراضاتی نسبت به داوری این مسابقه صورت گرفت. کمیته انضباطی پس از رسیدگی به پرونده این بازی آرای خود را به شرح زیر اعلام کرد:

* شجاع خلیل‌زاده، مدافع تیم فوتبال سپاهان پس از دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج و هنگام ترک زمین نسبت به داور این دیدار فحاشی و بعد از سوت پایان بازی به وی حمله کرد. بر همین اساس کمیته انضباطی وی را سه جلسه محروم و مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه کرد.
* تیم سپاهان به دلیل تخلف تماشاگرانش، مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه شد.
* کریم بوستانی، مربی استقلال تذکر کتبی دریافت کرده و به مبلغ 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
* امیر قلعه‌نویی، سرمربی، محمود فکری، مربی و علی نظری‌جویباری، معاون ورزشی باشگاه استقلال با انجام مصاحبه و انتشار مطالبی در رسانه‌ها درباره داوری این مسابقه موجب تشویش اذهان عمومی شدند. بر همین اساس کمیته انضباطی قلعه‌نویی را 30 میلیون ریال، محمود فکری را به یک جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال و نظری جویباری را به تذکر کتبی با درج در پرونده و مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
* خسرو حیدری، بازیکن تیم استقلال، تذکر کتبی گرفت که در صورت تکرار، تنبیهات شدیدتری برای او اعمال خواهد شد.
* تیم استقلال به دلیل تخلف تماشاگرانش، مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.




تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 4:51 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

یک شکست دیگر برای مردان اینزاگی

نتایج دیدارهای دوستانه باشگاهی


میلان در دیداری دوستانه برابر والنسیا شکست خورد.


تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان شب گذشته (یکشنبه) به منظور حفظ آمادگی در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفتند.
میلان در این فصل، فیلیپو اینزاگی را روی نیمکت خود می‌بیند در دیداری دوستانه با نتیجه‌ دو بر یک مغلوب والنسیا شد.
کی سوکه هوندا تک گل میلان را در این دیدار به ثمر رساند و برای والنسیا نیز پاکو آلکاسر و رودریگو برای والنسیا گلزنی کردند.
ویارئال نیز در دیداری دوستانه به مصاف ساراگوسا رفت و موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک به پیروزی برسد.
** تابلوی نتایج:
* ساراگوسا یک – ویارئال 2
* والنسیا 2- میلان یک
* اسپانیول صفر – جنوا صفر




تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 11:44 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

خداحافظی احتمالی حاج صفی از لیگ برتر

هفته چهارم لیگ‌برتر: یک دربی و چند زد و خورد


حاج صفی یکی از چند بازیکن مهم فوتبال ایران در جام‌جهانی است که حالا در انتظار یک انتقال خارجی است و در این سیاهه چهره هایی مثل مهرداد پولادی و علیرضا حقیقی نیز او را همراهی می‌ کنند.


به گزارش "ورزش سه"، هفته چهارم لیگ‌برتر ممکن است آخرین روز نمایش یکی از درخشان ترین بازیکنان لیگ‌برتر باشد. احسان حاج صفی چپ پای باارزش و جوان سپاهان که این احتمال وجود دارد بعد از بازی نفت راهی تیم دیگری بشود. حاج صفی یکی از چند بازیکن مهم فوتبال ایران در جام‌جهانی است که حالا در انتظار یک انتقال خارجی است و در این سیاهه چهره هایی مثل مهرداد پولادی و علیرضا حقیقی نیز او را همراهی می‌ کنند.
حاج صفی چپ پا یکی از مهمترین بازیکنان سپاهان صدرنشین است که هفته گذشته اول گل تیمش را روی یک پنالتی جنجالی به ثمر رساند، سپاهان با همان پنالتی و البته با یک نمایش تهاجمی ادامه دار استقلال را شکست داد و بالاتر از همه در صدرجدول ایستاد. آنها این هفته با تیمی بازی دارند که سنت مربیگری اش از استقلال می‌ آید. تیم علیرضا منصوریان کاپیتان سابق آبی‌پوشان. نفت که هفته گذشته در اهواز دیگر استقلال لیگ‌برتر را شکست داد حالا برای اولین نتیجه خوب خانگی تلاش می‌ کند. آنها از 3 هفته اول لیگ 4 امتیاز اندوخته اند.
قلعه‌نویی مقابل جلالی
شاید حساس ترین بازی این هفته لیگ را استقلال و سایپا انجام بدهند. دو تیمی که به دلایل مختلف تحت فشارند استقلال به دلیل نمایش های نه چندان جذاب و سایپا به دلیل گل نزدن های متوالی؛ جالب اینکه سایپا در خط حمله خود از میلاد میداوودی و مهدی سیدصالحی استفاده می‌ کند که از بازیکنان نامداری لیگ هستند.این بازی فردا ساعت 19:15 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌ شود در حالی که آبی ها در صورت برد در این مسابقه اولین نتیجه واقعا خوبشان در لیگ کسب می‌ کنند.
تازه وارد و تازه وارد
برای رسول خطیبی لیگ‌برتر ایران یک تجربه جدید محسوب می‌ شود. اگرچه او سال گذشته با گسترش فولاد در لیگ‌برتر مربیگری کرده اما تراکتورسازی تیم دیگری است. البته رسول در این تیم کاملا خوب نشان داده و آنها با 7 امتیاز از 3 بازی تیم دوم جدول اند. تراکتور این هفته به مشهد می‌ رود و مقابل پدیده قد علم کند، تیمی که در لیگ خوب نتیجه گرفته و با 5 امتیاز از سه بازی در رده پنجم جدول است. این، باید یکی از مسابقات جذاب هفته باشد.
دربی اهواز
برگزاری دربی اهواز در ورزشگاه تختی قطعی شده است. با این وصف دو تیم سرخ و آبی اهوازی بدون نگرانی از چمن افتضاح غدیر به میدان می‌ روند. فولاد که هفته گذشته راه‌آهن را در تهران شکست داده با روحیه بهتری وارد میدان می‌ شود و البته استقلال خوزستان هم پس از شکست خانگی مقابل نفت باید بهتر از این ها نمایش بدهد. روز گذشته عبدالله ویسی در تمرین استقلال خوزستان با بازیکنانش اتمام حجت کرده و از آنها خواسته در این بازی هر چه دارند رو کنند. البته قابل پیش‌بینی بود که غیر از این نخواهد شد. دربی جایی است که همه باید همه توانشان را خرج کنند.
دوباره پرسپولیسی ها این بار در اصفهان
این از شانس یحیی گل‌محمدی و حمید استیلی که به پست هم خورده اند. این دو پرسپولیسی قدیمی که در تیم های جدید تازه کارشان را آغاز کرده اند شرایط چندان متفاوتی ندارند اگرچه راه‌آهن با وجود ثبت دو شکست (مثل ذوب آهن) با یک برد جای بهتری در جدول رده بندی دارد.
راه‌آهن قطعا در بازی فردا به تساوی راضی است حال آنکه گل‌محمدی بعد از شکست نه چندان منصفانه مقابل پرسپولیس به دنبال کسب اولین برد خانگی است. بازی سال گذشته این دو تیم با نتیجه 3 ـ 2 به نفع راه‌آهن به پایان رسید. اما تیم یحیی به نسبت تیم پارسال مستحکم تر و خطرناکتر است و این را استیلی بهتر از همه می‌ داند.
صبا میزبان نفت
نکته عجیب این است که نفت مسجدسلیمان در بازی های خارج از خانه بهتر نتیجه گرفته است. آنها بعد از دو مساوی خارج از خانه مقابل سایپا و پیکان و یک باخت مقابل پدیده به دیدار صبایی می‌ رود که در لیگ امسال خوب نتیجه گرفته است. صبا اولین بازی خانگی اش را از ذوب‌آهن برده و به امید دومین پیروزی است.
بازگشت مهدی رحمتی به تبریز
شاید تنها دلخوشی پیکان در این فصل دو کلین شیتی باشد که آن را مدیون نمایش خوب مهدی رحمتی در دو مسابقه گذشته است. رحمتی دروازه‌بان‌ سابق تیم‌ملی‌ که اصالتا به این قسمت از خاک ایران تعلق دارد در تبریز طرفداران زیادی دارد. او فردا با تیمش مقابل گسترشی قرار می‌ گیرد که پایین تر از حد انتظار قرار گرفته، مثل خود پیکان که با 2 امتیاز از 3 بازی به سختی می‌ تواند یک باخت دیگر را هضم کند.
 با پوشش زنده بازی های لیگ‌برتر همراه ورزش سه باشید.



تاریخ : دوشنبه 93/5/27 | 11:21 صبح | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

 

می لرزیم، چون نگران تکرار خاطرات جک استراو هستیم!

 

حجت الاسلام حمید رسایی

 هفته گذشته رئیس جمهور محترم برای چندمین بار در حالتی عصبانی، منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آن که آنها را کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه، تغذیه شوندگان از جای خاص و ... خطاب کرده بود، این بار آنها را بزدل سیاسی و ترسو نامید و به جهنم رفتن حواله داد. این سخنان حسن روحانی آنقدر توهین آمیز بود که سایت رسمی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که حتی رسانه ها و اطرافیان و حامیان رئیس جمهور - به جز چند مشاوری که همیشه او را مدح می کنند – نتوانستند از ادبیات روحانی دفاع نکنند بلکه آن را توجیه یا  اساسا سکوت کردند.

این ادبیات غیرقابل دفاع چندباره روحانی در مواجه با منتقدان، در حقیقت نقض صریح بند ششم از اصل سوم قانون اساسی است که دولت را مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصار طلبی و استبداد کرده است. این ادبیات همچنین بر خلاف محتوای قسمی است که بر اساس اصل 121رئیس جمهور به زبان آورده و اعلام داشته که از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند.

در روزهای پایانی هفته اما وقتی انتقادات درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی، سایه سنگین خود را بر ادبیات توهین آمیز رئیس جمهور سنگین کرد، وی مجبور به اظهار نظر درباره ادبیات خاص خود شد اما این بار به جای آن که آبرو را درست کند، چشم را کور کرد. شاید اگر آقای روحانی توصیه های ائمه معصومین را از یاد نبرده بود، طوری سخن می گفت که نیازی به حذف آن از سایت رسمی اش نباشد.

 «خشم کلید همه بدی‏‌هاست» این بیان، روایتی است از امام صادق علیه السلام که به واقعیتی روانشناختی اشاره می کند. انسانی که از روی خشم و غضب سخن می گوید، کلید خود را در قفلی می چرخاند که جز شر و بدی از آن خارج نمی شود.  در روایتی دیگر از امام باقر علیه السلام یکی از مهم‌ترین برکات خویشتن داری در حالت خشم، نجات از آتش جهنم بیان شده است. ایشان در این باره می‌فرمایند: «هر کس در هنگام خشم و غضب، مالک نفس خویش باشد، خداوند متعال بدن او را بر آتش جهنم حرام خواهد کرد». امیر بیان در نهج البلاغه، ابزار ریاست کردن را سعه صدر می داند.

اما در خصوص ادبیات آقای روحانی و نکاتی که بیان داشته باید گفت:

1. رئیس جمهور محترم که خود را مکلف به بهشت بردن مردم نمی دانست، ظاهرا وظیفه اش را به جهنم رساندن منتقدان می داند! وی در حالی منتقدان خود را که اکثر آنها سابقه حضور در میادین دفاع مقدس دارند و از رزمندگان و جانبازان آن دوره هستند، به بزدلی و ترس از دشمن متهم کرده که وزیر امور خارجه وی پیش از این در دانشگاه تهران در اظهار نظری عجیب ادعا کرده بود که آمریکایی ها می توانند با یک بمب، کل سیستم دفاعی ما را از کار بیندازند! بدون شک اگر به دنبال نشانه ای مبنی بر ترس از دشمن باشیم، این ادبیات آقای ظریف است که حکایت از ترس در مواجهه با دشمن دارد آن هم از جانب فردی که حتی دوره سربازی خود را در نه در میدان های جنگ بلکه در نیویورک و در ساختمان های سازمان ملل سپری کرده است.

اما بدتر از سخن دکتر ظریف که حکایت از نوعی وادادگی و ترس نسبت به دشمنان این کشور دارد، کدخدا دانستن آمریکا از سوی حسن روحانی و ارتباط تلفنی بی فایده و حتی می توان گفت پرضرر وی با اوباما در سفر سال قبل به سازمان ملل بود. سال گذشته روحانی در اقدامی ناباورانه پس از 35سال مقاومت و ایستادگی و بی محلی به خوش رقصی های روسای جمهور آمریکا برای برقراری ارتباط با مسئولان عالی نظام جمهوری اسلامی، به مکالمه تلفنی با رئیس جمهور آمریکا که حامی رژیم کودک کش اسرائیل است، تن داد و این سمبل مقاومت 35ساله را شکست؛ رفتاری که از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکت نابجا توصیف شد و بیانات چند روز قبل رهبری در دیدار با سفرای خارجی، تاکیدی مجدد برای جلوگیری از تکرار این رفتارهای نابجا در آینده بود.

2. روحانی در حالی منتقدان خود را ترسو، بزدل سیاسی و کسانی که در وقت مذاکره لرزه بر اندامشان می افتد، نامید که در ادامه سخنانش می گوید: «در سیاست خارجی اگر محاسبات ما درست نباشد یا هزینه زیادی خواهیم داد یا شکست می خوریم.» چنین ادبیات منفعلانه و ناامیدانه ای، هرگز تاکنون در بیانات هیچ مسئول عالی در جمهوری اسلامی دیده نشده بود بلکه آنچه از روح خدا خمینی کبیر در اذهان ملت ما باقی مانده، این است که در قاموس ما شکست معنا ندارد.

ماه مبارک رمضان امسال بود که رهبر انقلاب با مقایسه رفتارهای آمریکا به تاکتیک های شیطان رجیم، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی از نقشه دشمنان این انقلاب بویژه آمریکا پرده برداشت و گفت: تاکتیک دشمن، رخنه در دستگاه محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی و تغییر محاسبات آنهاست. اکنون روحانی بر خلاف حضرت خمینی رحمت الله علیه، از محاسباتی سخن می گوید که نتیجه اش شکست است در حالی که امام امت به دلیل روحیه تکلیف گرایی اساساً نتیجه شکست را برای اقداماتش تصور نمی کرد.

3. آقای روحانی منتقدان خود را کسانی دانسته که از مذاکره با دشمن تنشان به لرزه می افتد. بله منتقدان شما از روزی که حرکات های نابجایی مانند مکالمه تلفنی تان با اوباما را دیده اند، از مذاکرات شما با گاو شاخدار وحشی ای مانند آمریکا می‌ترسند و می لرزند. بدیهی است که این لرزش نه از اصل مذاکره که از مذاکره کنندگان است!

پیشینه مذاکره در خصوص مسائل هسته ای به حدود ده سال قبل باز می گردد. ما نگران مذاکرات پشت درهای بسته تفکری با آمریکا هستیم که معتقد است گاو شاخ دار و مدافع رژیم کودک کش صهیونیستی می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد در حالی که همه دنیا دید که این سگ وحشی و حامیانش نتوانستند با هزاران بمب، سیستم دفاعی مردم غزه را از کار بیندازند.

آقای روحانی درست گفته اند که ما می لرزیم اما نه به خاطر ترس از دشمن، بلکه به دلیل یادآوری دستآوردهای قبلی مدیریت ایشان در پرونده هسته ای به خود می لرزیم. ما می لرزیم وقتی به یاد می آوریم که وزیر خارجه انگلیس پس از مذاکرات سعدآباد، جلوی وزیر خارجه وقت ایران در دولت اصلاحات مثل یک فاتح در برابر کسی که تسلیم است با کمال بی ادبی پای خود را روی میز دراز کرد و روی هم انداخت.

ما می لرزیم از این که جک استراو دیگری چند سال بعد در خاطرات خود بنویسد: وقتی با قطار عازم سفر تفریحی بودم، وزیر امور خارجه ایران با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم 20سانتریفیوژ را برای تحقیقات علمی فعال نگه داریم و من برای پاسخ دادن به تلفنش به دستشویی قطار رفتم.

در طول یک سال ریاست جمهوری و مذاکره دولت تدبیر و امید با آمریکا کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم. هم تحقیر شدیم و هم بیشتر تحریم شدیم! این جمله ای است که بارها ما را به خاطر بیان آن مورد توهین قرار دادید اما چند روز قبل از زبان رهبر معظم انقلاب نیز شنیدید: مذاکره با آمریکا نه تنها سودی نداشت بلکه تحریم ها و توهین ها را بیشتر هم کرد. این جمله رهبر انقلاب یعنی: آقای روحانی بیدار شوید هیچ تحریمی ترک برنداشته!

4. سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع سفیران جمهوری اسلامی اما نشان داد که بسیاری از دغدغه های منتقدان توافقنامه ژنو و حرکت های دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای بجا و درست بوده است. این برای چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب از بی فایده بودن مذاکرات و باقی ماندن تحریم ها سخن می گویند. آقای روحانی اما همچنان بر شکستن کمر تحریم و ترک برداشتن آن پافشاری می کند و هر بار به نوعی منتقدین خود را که روز به روز در حال افزایش هستند، مورد شماتت قرار می دهد.

اکنون رهبر انقلاب برای چندمین بار به صراحت عنوان می کند که تنها فایده مذاکرات این است که سر سازشکاران به سنگ بخورد و تجربه شود که در سایه مذاکره با آمریکا هیچ گره ای از مشکلات کشور باز نمی شود. تنها راه برون رفت از مشکلات تحریم غربی ها اعتماد به نسل جوان و مقاومت در برابر زیاده طلبی های کشورهای سلطه گر است 





تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 4:11 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

همه چیز دست کفاشیان است

کی‌روش: هروقت بگویند هواپیما می‌گیرم و می‌آیم


کی‌روش تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران را منوط به تصمیم کفاشیان می‌داند.


به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در گفت و گویی کوتاه با نشریه اکیپ فرانسه گفت: من آماده تمدید قرارداد با تیم ملی ایران هستم و هر زمان که بگویند هواپیما می‌گیرم و به ایران خواهم رفت.

وی در مورد شرایط تمدید قراردادش نیز گفت: قرارداد من روشن و شفاف است. با کفاشان صحبت کردیم و به توافق کلی رسیدیم اما ایشان قرارداد جدیدی فرستادند که بندهای جدیدی دارد.

کی‌روش حضورش در ایران و ادامه کار با فدراسیون فوتبال ایران را منوط به تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال ایران دانسته است.



تاریخ : یکشنبه 93/5/26 | 4:9 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

  • paper | آنکولوژی | اخبار وب