سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقق آرزوی 56 ساله

والیبال ایران طلایی شد


تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در بازی‌های آسیایی 2014 برابر ژاپن پیروز شد و مقام قهرمانی را کسب کرد.


 تیم ملی والیبال ایران امروز در آخرین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون برابر ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک ( 28 - 26 ، 23 - 25، 25 - 19، 25 - 19) برابر حریف خود به پیروزی رسید. شاگردان کواچ با این نتیجه طلسم‌شکنی کرده و سرانجام مدال طلای بازی‌های آسیایی را هم به جمع افتخارات آسیایی خود اضافه کردند.

چهار سال پیش در چنین روزی در حالی که تیم ایران به عنوان اولین بخت قهرمانی رشته والیبال در بازی‌های آسیایی 2010 گوانجو به حساب می‌آمد، این ژاپنی‌ها بودند که با پیروزی 3 بر صفر در عین نا باوری مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کردند. مهمترین چیزی که بازیکنان ایران امروز و در آخرین دیدار خود به آن می‌اندیشیدند، خوشنودی روح «حسین معدنی» با کسب مقام قهرمانی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون بود تا آرزوی 56 ساله والیبال ایران تحقق یابد.

امروز مردان والیبال ایران در حالی آخرین مسابقه خود را برای تیم ملی در سال 93 برگزار کردند که حدود 40 روز پیش برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان عازم لهستان شدند و در آن مسابقات خوش درخشیدند. پس از آن مردان والیبال ایران مستقیماً راهی اینچئون کره‌جنوبی شدند و آخرین ماموریت ملی خود را برای کسب مدال طلا؛ تنها مدال جامانده آسیایی خود انجام دادند و آخرین مسابقه سال 93 را به بهترین وجه ممکن به پایان رساندند.

شاگردان کواچ امروز این فرصت را پیدا کردند انتقام شکست ناباورانه فینال 2010 را در فینال 2014 از ژاپنی‌ها بگیرند و به اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی خود در تاریخ والیبال دست پیدا کنند و پس از ثبت مقام چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان در تاریخ، آخرین مقام تاریخی خود را در اینچئون به دست آورند.

تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها با وجود خستگی روحی و جسمی زیاد، با کسب هفت پیروزی قاطع پی‌درپی برابر هنگ‌کنگ، هند، مالدیو، قطر، کره‌جنوبی، کویت و چین و واگذار کردن تنها یک ست به کره‌جنوبی میزبان با اقتدار کامل به فینال رقابت‌های والیبال بازهای آسیایی راه پیدا کرده بود.

مردان والیبال ایران در حالی به مصاف ژاپن رفتند که دو عنوان قهرمانی در قاره کهن (2011 و 2013)، رتبه نهمی لیگ جهانی سال 2013 و رتبه چهارمی لیگ جهانی سال 2014 و مقام ششمی مسابقات والیبال قهرمانی جهان در سال 2014 را در پرونده کاری خود در این چهار سال ثبت کرده‌اند.

دیدار رده‌بندی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بین تیم‌های کره‌جنوبی و چین برگزاری شد که در این مسابقه کره‌جنوبیِ میزبان توانست بر حریف خود غلبه کند. شاگردان پارک کی‌وون، سرمربی کره‌جنوبی در ست نخست این مسابقه 25 بر 20 مغلوب چین شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 13 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.




تاریخ : جمعه 93/7/11 | 4:5 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

کسب نوزدهمین طلای ایران توسط مهدی‌زاده


امیر مهدی‌زاده نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی کاراته در فینال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با شکست نماینده اردن به مدال طلا دست یافت.


 چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که امیر مهدی‌زاده نماینده وزن 60-کیلوگرم تیم ملی مردان کاراته در فینال مسابقات با شکست نماینده اردن مدال طلای این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

امیر مهدی‌زاده که در اولین مبارزه خود مقابل "صفرعلی داولاتف" از تاجیکستان 8 بر صفر پیروز شده بود در دور دوم "وانگ فی" از چین را 11 بر 5 شکست داد و به جمع 4 مبارز برتر این وزن راه یافت.

مهدی‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی با کاراته‌کا کره‌‌جنوبی مبارزه کرد و توانست با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دهد و به دیدار پایانی برسد.

روز گذشته سعید حسنی‌‌پور نماینده وزن 75-‌ کیلوگرم و حمیده عباسعلی نماینده وزن 68+ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیای را کسب کردند و امروز مهدی‌زاده سومین مدال طلای تیم ملی کاراته را کسب کرد.

مهدی‌زاده مدال طلای مسابقات جهانی فرانسه را نیز در کارنامه خود دارد.



تاریخ : جمعه 93/7/11 | 3:22 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

آشورزاده بیست‌امین طلای ایران را کسب کرد


نماینده وزن 58- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در فینال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با شکست نماینده قزاقستان به مدال طلا دست یافت.


چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که امروز فرزان آشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید.

وی برای رسیدن به فینال مسابقات نمایندگان اردن، تایلند، چین و چین تایپه را شکست داده بود.

پیش از این مسعود حجی زواره، مهدی خدابخشی و بنهام اسبقی طی روزهای گذشته مدال طلای بازی‌های آسیای 2014 اینچئون را کسب کرده بودند.

در بخش بانوان نیز سوسن حاجی پور مدال برنز، اکرم خدابنده و فاطمه روحانی مدال نقره کسب کردند.




تاریخ : جمعه 93/7/11 | 3:21 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

رویای طلا محقق نشد؛

آسمان‌خراش‌های ایران به مدال نقره رسیدند


تیم ملی بسکتبال ایران به مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.


 تیم ملی بسکتبال ایران با شکست 79 بر 77 مقابل کره جنوبی به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید. شاگردان ممی بچیروویچ،‌ بازی را در جو سنگین سالن سامسان، نامیدانه شروع کردند و 9 بر صفر از تیم میزبان عقب افتادند اما در ادامه به جریان بازی برگشتند ولی کوارتر نخست را 25 بر 16 به کره واگذار کردند. بازیکنان ایران در کوارتر دوم عملکرد بهتری داشتند و 21 بر 17 پیروز شدند. کوارتر سوم نیز با حساب 25 بر 16 به نام ایران ثبت شد. برنده کوارتر چهارم نیز کره جنوبی با نتیجه 20 بر 14 بود.

تا پیش از این دوره از مسابقات و در 16 دوره گذشته بازی‌های آسیایی، مدال‌های طلا فقط بین 3 کشور فیلیپین (4 قهرمانی)، چین (7 قهرمانی) و کره‌جنوبی (3 قهرمانی) تقسیم شده بود. جالب اینکه در سال‌های 1966 و 1974 تیم بسکتبال رژیم اشغالگر قدس به عنوان قهرمانی و در سال 1970 به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی رسیده است.

تیم ایران اولین مدال خود را در بازی‌های آسیایی در نخستین دوره برگزاری بازی‌ها به دست آورد. ایران در بازی‌های سال 1951 دهلی‌نو به مدال برنز رسید و تا بازی‌های 2006 دوحه و 2010 گوانگژو که دو مقام سوم متوالی نسیب بسکتبال ایران شد، افتخاری در بازی‌های آسیایی کسب نکرد. تیم ملی بسکتبال ایران در سال 2006 با شکست اردن به مقام سوم رسید و در سال 2010 با پیروزی 74 بر 66 مقابل ژاپن به مدال برنز رسید.



تاریخ : جمعه 93/7/11 | 3:21 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

شب بخیر




تاریخ : پنج شنبه 93/7/10 | 11:45 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

تکرار مدال گوانگژو برای نایب قهرمان المپیک

احسان حدادی به مدال طلا رسید


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن در بازی‌های آسیایی مدال طلا را از آن خود کرد.


مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی با قهرمانی احسان حدادی به پایان رسید.

احسان حدادی که پیش از آغاز بازی‌ها در اردوهای کیش، روسیه و آلمان حضور داشت، در پرتاب نخست دیسک را 56 متر و 37 سانتی پرتاب کرد و در پرتاب دوم هم رکورد 65 متر و 11 سانتی متر را به نام خود ثبت کرد. پرتاب سوم وی 64 متر و 89 سانتی متر بود و در پرتاب چهارم نیز رکورد 63 متر و 77 سانتی متر را ثبت کرد و پیش از پایان رقابت‌ها طلای خود را قطعی کرد.


حدادی یکی از مقتدرترین ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی بود که مطابق پیش بینی ها به قهرمانی رسید. ایران در صورت کسب دو طلای کشتی فرنگی در مسابقات پیش رو فاصله خود را با قزاقستان به حداقل می رساند.



تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 3:41 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

ادامه درخشش کشتی فرنگی

مهدی علیاری هم طلایی شد


فرنگی‌کار وزن 98 کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل حریف چینی به مدال طلا دست پیدا کرد.


به گزارش "ورزش سه"، مهدی علیاری در فینال وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل حریفی از چین قرار گرفت و توانست به پیروزی برسد و چهاردهمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند.

علیاری پیش از این توانتسته بود حریفانی از سوریه و قزاقستان را شکست دهد و راهی فینال شود. علیاری در رقابت فینال توانست در کمتر از سه دقیقه با چهار بارانداز متوالی حریف خود را از پای دربیاورد و به نشان طلای وزن 98 کیلو دست یابد.



تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 3:40 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

اخلاقی هم طلایی شد

اخلاقی سیزدهمین طلای ایران را کسب کرد


فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم تیم ملی کشورمان به مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون رسید.


به گزارش "ورزش سه"، حبیب‌الله اخلاقی فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم کشورمان در فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل تسو روماکی از ژاپن قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 5 بر یک به برتری رسید و سیزدهمین مدال طلای کشورمان در باز‌ی‌‌های آسیایی را کسب کرد.

اخلاقی در این وزن حریفانی از قطر و ازبکستان را شکست داده و راهی فینال شده بود. کشتی گیر وزن 80 کیلوگرم کشورمان در رقابت فینال مقتدرانه و با نتیجه 5 بر یک مقابل تاسوکاسا تسوروماکی، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگژو از ژاپن به پیروی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

اخلاقی در مسابقات آسیایی گوانگژو هم مدال طلا گرفته بود.



تاریخ : سه شنبه 93/7/8 | 3:40 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

با قهرمانی پرویز هادی در 125 کیلوگرم

طلاهای ایران در بازی‌های آسیایی دو رقمی شد


پرویز هادی کشتی گیر وزن 125 کیلو ایران با پیروزی مقابل حریف قزاق دهمین مدال طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی را به دست آورد.


به گزارش "ورزش سه"، پرویز هادی کشتی گیر آذربایجانی و قدرتمند ایران با پیروزی قاطع مقابل حریف قزاق قهرمان بازی های آسیایی شد تا تعداد طلاهای ایران در بازی های آسیایی به ده برسد.

پرویز هادی در مسابقات امروز خود در دور نخست حریف چینی را ضربه فنی کرد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی نائب قهرمان دوره گذشته این مسابقات از مغولستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز برابر کشتی گیر کشور میزبان صاحب برتری شده بود.

هادی در فینال با نتیجه 6 بر یک مقابل دولت شابان‌بای، نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.


تیم ملی کشتی آزاد ایران جمعا 4 مدال طلا و یک نقره از این رقابت ها بدست آورد.




تاریخ : دوشنبه 93/7/7 | 3:50 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

سومین طلای کاروان کشتی آزاد

میثم مصطفی‌جوکار مدال طلا گرفت


میثم مصطفی‌جوکار، نماینده وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد با پیروزی در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی مقابل کشتی‌گیر قزاق به مدال طلا رسید.


میثم مصطفی‌جوکار نماینده وزن 86 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی مقابل حریف قزاق به مدال طلا دست یافت.

میثم مصطفی‌جوکار در 86 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر یک مقابل ژانگ فنگ، نفر سوم آسیا از چین به برتری دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد پاوان کومار از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. جوکار در این مرحله هم با نتیجه 4 بر یک مقابل کیم گان یوک از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی در فینال با نتیجه 14 بر 4 از سد یسبولات نورژام‌بایف از قزاقستان گذشت و مدال طلا را بر سینه آویخت. این مدال، نهمین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بود.



تاریخ : دوشنبه 93/7/7 | 3:50 عصر | نویسنده : علی اصغرزاده | نظر

  • paper | آنکولوژی | اخبار وب